Exhibitions - Kunstfoyer

PresentKunstfoyerExhibitions

Magnum Manifesto

This landmark exhibition celebrates the 70th anniversary of the renowned photo agency Magnum Photos created by Robert Capa, Henri Cartier-Bresson, George Rodger, and Chim (David Seymour) in 1947. Tracing the ideas and ideals behind the founding and development of the legendary... >>
PreviewKunstfoyerExhibitions

Jim Dine. I never look away.

Das Programm des Kunstfoyers startet 2019 mit einer Ausstellung über Selbstportraits. Im Zeitalter des „Selfies“ widmet es sich einem Großmeister dieses Genres. >>
PreviewKunstfoyerExhibitions

Saul Leiter.

Unsere zweite Ausstellung im Kunstfoyer 2019 widmet sich einem Grenzgänger zwischen den Medien Malerei und Fotografie. Saul Leiter (* 1923 in Pittsburgh - 2013 New York City) erfährt erst seit wenigen Jahren die verdiente Würdigung als einer der führenden Pioniere der Farbfotografie. Schon... >>
ArchiveKunstfoyerExhibitions

Die Ufa – Geschichte einer Marke

Die zweite Ausstellung im Kunstfoyer 2018 widmet sich der legendären Ufa (Universum Film Aktiengesellschaft). Die Traumfabrik des deutschen Films hat eine wechselvolle Geschichte. Im Dezember 2017 feiert die Filmproduktionsfirma Ufa ihren 100. Geburtstag. Zum Jubiläum der Ufa präsentiert die... >>
ArchiveKunstfoyerExhibitions

The Concept of Lines. Richard Avedon, George Hoyningen-Huene und Irving Penn.

Works from the F. C. Gundlach Collection

21.02. - 10.05.2018

The Kunstfoyer is pleased to open its 2018 schedule with an exhibition of highly aesthetic photographs by three grand masters of the métier: Richard Avedon, George Hoyningen-Huene, and Irving Penn, each of whom already represents an unparalled highlight of American photographic history in their... >>

Events - Kunstfoyer